L'Institut Escola del Treball participa en EMPASS, un projecte finançat per la Unió Europea per al desenvolupament de microcredencials en soft skills

Junior Achievement Europe ha anunciat el llançament d'EMPASS, un projecte finançat per la Unió Europea dins del Programa Erasmus+ Forward Looking, per desenvolupar microcredencials en competències toves per a joves. El projecte, de 36 mesos, compta amb la participació de la Fundació Human Age Institute i 14 socis de diferents sectors, incloent-hi l'Institut Escola del Treball, el centre educatiu públic de FP més gran d'Espanya.

EMPASS té com a objectiu oferir eines i qualificacions per millorar l'ocupabilitat dels joves, responent a les demandes del mercat laboral europeu. El consorci desenvoluparà un programa de microcredencials enfocat en competències interpersonals i educació tècnica i professional, que es provarà inicialment a Espanya, Grècia i Romania.

El projecte es llança en un context on el 78% de les empreses espanyoles tenen dificultats per trobar professionals adequats. EMPASS busca tancar la bretxa entre les habilitats demandades i les ofertes, proporcionant als joves eines per excel·lir en les seves carreres i contribuir al creixement econòmic d'Europa.

Amb el suport de la UE, EMPASS es planteja com una iniciativa innovadora per millorar l'ocupabilitat i connectar l'educació amb el món laboral, aprofitant la xarxa de JA Europe en 40 països per aplicar la microcredencial a gran escala.

Reunió kick-off del projecte Empass a l'edifici Talent Tower de Manpower Group