Segona Edició Real Experience Disseny i Impressió 3D d'un Clauer, dins del projecte EdtWomenDays

El Projecte EdtWomenDays, compromès amb el foment de les vocacions femenines en els àmbits tecnològics i industrials, de tradició masculina, va celebrar amb gran èxit la segona edició de la seva iniciativa el passat 14 de maig a Barcelona, a l'aula d'innovació del centre.

Aquesta edició va ser un pas més en la missió del projecte de despertar vocacions en les noies en edats primerenques, convidant-les a explorar el món del disseny i la impressió 3D en una experiència educativa enriquidora. Amb la participació de noies de 8 a 11 anys, l'activitat va destacar la importància de la presència femenina en àmbits que tradicionalment han estat dominats per homes.

Durant la jornada, les joves van tenir l'oportunitat d'immergir-se en el procés de creació, des del disseny inicial fins a la producció final, utilitzant tecnologies de punta com la impressió 3D. Amb guia i suport de Andrea i Sandra, alumnes de grau superior i curs d'especialització, van aprendre els fonaments d'aquesta tecnologia emergent i van veure com les seves idees prenen vida a través dels dissenys 3D. Donem les gràcies a Marina Graells, professora del departament de fabricació mecànica, per la seva implicació en la Real Experience.

El suport dels col·laboradors va ser fonamental per a l'èxit de l'esdeveniment.

Entitats i empreses com Caixabank Dualiza, FP Empresa, Antaviana i el Consorci d'Educació de Barcelona van donar suport actiu a la iniciativa, demostrant el seu compromís amb l'orientació per la igualtat d'oportunitats. A més, el patrocini de INTECH 3D, una empresa líder en impressió 3D i fabricació additiva, va permetre que les participants experimentessin amb tecnologia de primera línia. La jornada no només va ser una oportunitat per a les noies de créixer en habilitats tecnològiques, sinó també una plataforma per a la creació de xarxes i el foment de la confiança en elles mateixes. L'esperança és que aquestes experiències puguin inspirar-les a explorar futurs camins professionals industrials i també en àrees STEM.

Per a més informació sobre el Projecte EdtWomenDays i les seves pròximes activitats, podeu posar-se en contacte a través de l'adreça edtwomendays(ELIMINAR)@escoladeltreball.org