15 joves estudiants debaten sobre punts de millora de l'FP dual a Catalunya a la nostra escola

L'Escola del Treball de Barcelona ha acollit aquest matí un focus group amb 15 joves estudiants de FP Dual per recollir la seva opinió sobre les diferents àrees de millora que hagin identificat al llarg de la seva experiència formativa en projectes de FP dual.

Aquesta trobada s'emmarca en el projecte Veus x l'FPdual, una iniciativa de la Fundació Bertelsmann amb la vocació de generar accions i estratègies per promoure la participació juvenil.

En aquesta primera ocasió, la Conselleria d'Educació de la Generalitat de Catalunya ha participat activament en l'organització i desenvolupament de l'esdeveniment que ha comptat amb joves estudiants de dual de l'Escola de Treball de Lleida, l'Institut Pere Martell de Tarragona, l'Institut Montilivi de Girona i de la mateixa Escola del Treball de Barcelona.

Aquest és el primer pas d'un projecte que té la vocació de desenvolupar-se i arribar a altres territoris de l'Estat espanyol. Veus x l'FPDual és una iniciativa d'escolta activa dels joves que va començar fa unes setmanes amb el llançament d'una enquesta per conèixer l'opinió dels joves estudiants d'FPDual i que ha servit de base per preparar el focus group.

El procés conclourà amb una trobada ben aviat d'una delegació dels joves reunits avui amb un alt representant polític de la Conselleria d'Educació catalana per presentar-li les principals conclusions sorgides del focus group.