L'Escola del Treball (EdT) i la Diputació de Barcelona (DIBA) han signat un acord per fer un Concurs de disseny de mecanismes de recàrrega elèctrica a l'espai públic dels recintes de la Diputació dins del marc del Pla d'energia i clima.

El disseny presentat ha de donar una solució a la recàrrega elèctrica de telèfons o d'altres dispositius, patinets o bicicletes, atenent a criteris estètics, possibilitat reals d'execució, rendiment i cost, facilitat d'ús, robustesa i seguretat per als usuaris. L'element de recàrrega per a l'espai públic ha de combinar la possibilitat de recàrrega dels aparells i l'element lúdic, és a dir, que la recàrrega es produeixi mitjançant algun element o mecanisme que motivi la participació.

El disseny guanyador del mecanisme de recàrrega serà prototipat per professorat i alumnat de l'EdT amb l'objectiu de provar, avaluar i validar si efectivament la idea proposta compleix els objectius desitjats. El cost de fabricació del prototipus no podrà superar els 4500€. El concurs està obert a la participació de professorat i alumnat del centre.

La proposta de mecanismes de recàrrega elèctrica a l'espai públic dels recintes de la Diputació és podrà presentar fins al 24 de març de 2023.